Globalny system akademicki

Globalny system akademicki i stratyfikująca rola badań
naukowych
– Marek Kwiek

Człowiek i Społeczeństwo, tom 52 (2021)

Globalnej pionowej stratyfikacji instytucji szkolnictwa wyższego, silnie wzmacnianej
prowadzeniem badań naukowych, towarzyszy postępujące pionowe zróżnicowanie
profesji akademickiej. Można się spodziewać, że oba procesy będą się w przyszłości
pogłębiać. Poszczególne segmenty kadry akademickiej i poszczególne elementy
systemów szkolnictwa wyższego coraz bardziej się od siebie oddalają. Pojawiają się
coraz bardziej wyraźne różnice dotyczące warunków pracy i atrakcyjności profesji
akademickiej na poziomie indywidualnym oraz globalnej widoczności w rankingach
akademickich i dostępu do krajowych środków na badania na poziomie
instytucjonalnym. Postępujące procesy koncentracji działalności badawczej w
wybranych instytucjach mogą wywierać coraz silniejszy wpływ na życie osobiste i
karierę akademicką….

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: