Zmienia się funkcja wykładowcy akademickiego

Prof. Rok: w dobie MOOC zmienia się funkcja wykładowcy akademickiego

Etyk biznesu dr hab. Bolesław Rok, profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w rozmowie z PAP zwraca uwagę na zmiany, jakie zachodzą w szkolnictwie wyższym w związku z nowymi technologiami. Według niego szczególnie dużym wyzwaniem zwłaszcza dla edukacji podyplomowej stają się masowe otwarte kursy online – tzw. MOOC (ang. massive open online courses, czyt. muk).

MOOC to bezpłatne interaktywne zajęcia, w których uczestniczyć może zdalnie każdy zainteresowany. Bywa, że biorą w nich udział nawet setki tysięcy osób. Kursy często firmowane są przez prestiżowe uczelnie, np. Uniwersytet Stanforda, MIT czy Harvard….jako wykładowca – muszę sam rozumieć te wszystkie zasoby. A one są przede wszystkim globalne, na bardzo różnym poziomie. Muszę umieć wybrać, które są na naprawdę wysokim poziomie, a które są śmieciami, chłamem. I muszę wciągnąć w interaktywne gry studenta. Bo inaczej studenci nie będą chcieli przychodzić na zajęcia” – mówi prof. Rok. Jego zdaniem jest to istotna zmiana z punktu widzenia edukacji akademickiej. „Większość środowiska akademickiego jeszcze tego nie zauważyła wystarczająco mocno” – przyznaje naukowiec.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: