Habilitacje uzyskiwane na Słowacji będą wymagały nostryfikacji w Polsce

Gowin: habilitacje uzyskiwane na Słowacji będą wymagały nostryfikacji

PAP Nauka w Polsce

Habilitacje uzyskiwane na Słowacji będą wymagały nostryfikacji w Polsce – poinformował na Twitterze minister nauki Jarosław Gowin, który w środę podpisał w tej sprawie umowę z rządem Słowacji. Ma ona rozwiązać problem habilitacji uzyskiwanych przez Polaków w tym kraju……

Odpowiedzi: 2

  1. Chce jeszcze raz podsumowac obecne prawo i ostrzec wszyskie osoby ktore zamierzaja uzyc Polskiej uczelni jako bezplatnej namiastki collegu przed GRE (jak autor Politechniki Warszawskiej, Magister-Inzynier w 1991 za amerykanskie BSc do PhD a GRE i TOEFL w 1990), lub koncza lub planuja skonczyc po maturze jedynie uczelnie USA ale bez Prawa Stalego Pobytu w USA poteocznei zwanego Zielona Karta ze znowelizowane w 2007 roku prawo pozwala na uznawanie bez zadnych formalnosci doplomow i tytulow naukowych wydanych i nadanych przez uczelnie Amerykanskie do zatrudniania na stanowiskach akademickich kazdego stopnia na Polskich uczelniach. Jednak jestem wielokrotnie ignorowany z PhD i doswiadczeniem naukowym powyzej polskiej habilitacji z uczelni o kosztach jego uzykania okolo 500 tysiecy dolarow na stanowisko Profesora Zwyczajnego przez Uniwersytet Jagielonski, Uniwersytet Warszawski i Politechnike Warszawske a takze inne w calej Polsce od przynajmniej 2005 roku bedac zgodnie z rankingami uczelni Polskich (tylko dwie 300-400) do amerykanskich (okolo 100 powyzej 300) zawsze najlepszym kandydatem przy braku innych z USA: USTAWA z dnia 24 sierpnia 2007 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej1) (Dz. U. z dnia 25 września 2007 r.) 2)w art. 109 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu: „3a.Przy zatrudnianiu osoby, o której mowa w ust. 3, a także obywatela polskiego, który stopień naukowy, stopień w zakresie sztuki lub tytuł zawodowy uzyskał za granicą, można odstąpić od warunków określonych w art. 114.”. USTAWA z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym: Art. 109. 1. Nauczycielem akademickim może zostać osoba, która: 1) posiada kwalifikacje określone w ustawie; 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych; 3) nie została ukarana prawomocnym wyrokiem sądowym za przestępstwo umyślne; 4) nie została ukarana karą dyscyplinarną wymienioną w art. 140 ust. 1 pkt 4; 5) korzysta z pełni praw publicznych. 2. (uchylony). 3. Zatrudnienie w uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego cudzoziemca następuje bez konieczności uzyskania zezwolenia i zgody organu zatrudnienia. Zezwolenia i zgody nie wymaga także powierzenie cudzoziemcowi innej pracy zarobkowej w zakresie zadań, o których mowa w art. 111. 3a. Przy zatrudnianiu osoby, o której mowa w ust. 3, a także obywatela polskiego, który stopień naukowy, stopień w zakresie sztuki lub tytuł zawodowy uzyskał za granicą, można odstąpić od warunków określonych w art. 114. 4. Osoba, o której mowa w ust. 3, podlega obowiązkowi ubezpieczeń społecznych i ubezpieczeń zdrowotnych, a także korzysta z uprawnień przewidzianych w ustawie oraz innych uprawnień na zasadach obowiązujących obywateli polskich pozostających w stosunku pracy. Art. 114. 1. Na stanowisku profesora zwyczajnego może być zatrudniona osoba posiadająca tytuł naukowy profesora. 2. Na stanowisku profesora nadzwyczajnego może być zatrudniona osoba posiadająca stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora. 3. Na stanowisku profesora wizytującego może być zatrudniona osoba będąca pracownikiem innej uczelni, posiadająca stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora, z zastrzeżeniem art. 115 ust. 3. ©Kancelaria Sejmu s. 113/210 2016-01-19 4. W uczelni morskiej na stanowisku profesora nadzwyczajnego może być zatrudniona także osoba posiadająca stopień naukowy doktora oraz najwyższy stopień morski. 5. Na stanowisku adiunkta może być zatrudniona osoba, która posiada co najmniej stopień naukowy doktora. 6. Na stanowisku asystenta może być zatrudniona osoba, która posiada co najmniej tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny. 7. Na stanowiskach pracowników dydaktycznych, o których mowa w art. 110 ust. 2, mogą być zatrudnione osoby posiadające tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny. 8. (uchylony). 9. Na stanowiskach, o których mowa w art. 113, mogą być zatrudnione osoby posiadające tytuł zawodowy magistra lub tytuł równorzędny.

  2. Ja od 1991 chcialem w ogole uciec od Polskiego systemu akademickiego. USA lub cos w USA oryginalnie kontruja mnie w uzyskaniu prawa stalego pobytu aby nie placic nie uznajacej mnie Profesorem zwyczajnym Polsce. Uczelnie USA nie maja zadnej wladyz centralnej poza ochrona wlasnosci w tym ani Prezydenta USA:

    Chce jeszcze raz podsumowac swoje potraktowanie przez Stany Zjednoczone USA z powodu posiadania Polskiego paszportu bedac de facto z powodu ponad 15 lat przebywania
    w USA narodowsci USA tak jakbym byl tam urodzony:

    1) Od 1986 probowalem w latach 1986-1991 uniezaleznic sie od Polskiego systemu akademickiego blokujacego mlodych naukowcow
    od pelnej profesury w tym w PRL promowanego przez USA i znalesc niezaleznie i prywatnie
    uczelnie ktora przyjelaby mnie na studiach w Wielkiej Brytanii USA, Kanadzie lub Australii. Niektore odpowiedzi z obcych uczelni
    mogly byc uwazane sa e szykany ze sa one w cichej zmowie przeciwko mnie z uczelniami w Polsce. Np. moj
    niedzoszly promotor PhD z University of Lancaster w Wielkiej Brytanii w 1991 demonstracyjnie odwiedzal Uniwersytet Jagielonski dokladnie podczas kiedy ja przyjechalem zeby obejrzec wstepnie uczelnie i campus w Lancaster (Czy byla to porgrozka mafijna ze UJ kontroluje rynek nauki i Fizyki w Polsce i ze musze miec najpierw pozwolenie wierchuszki akademicko-wojskowej w Polsce ?). USA wydawaly wizy turystyczne dla studentow i pracownikow naukowych Polskich uczelni i Polskiej akademii nauk podczas kiedy nie wydawaly osobom samozatrudnionym w nauce
    nie potrfiacym udokumentowac do ambasady amerykanskiej miejsca studiow lub pracy w PRL.

    2) W 1991 po skonczeniu Politechniki Warszawskiej liczylem ze USA wyda mi natychmiast jako wybitnemu naukowcowi prawo stalego pobytu zgodnie z duchem
    ponizszej ustawy dla naukowcow z bylego ZSSR:

    S.2201

    One Hundred Second Congress of the United States of America

    AT THE SECOND SESSION

    Begun and held at the City of Washington on Friday, the third day of January,

    one thousand nine hundred and ninety-two

    An Act

    To authorize the admission to the United States of certain scientists of the independent states of the former Soviet Union and the Baltic states as employment-based immigrants under the Immigration and Nationality Act.

    Be it enacted by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled,

    SECTION 1. SHORT TITLE.

    This Act may be cited as the ‘Soviet Scientists Immigration Act of 1992’.

    SEC. 2. DEFINITIONS.

    For purposes of this Act–

    (1) the term ‘Baltic states’ means the sovereign nations of Latvia, Lithuania, and Estonia;

    (2) the term ‘independent states of the former Soviet Union’ means the sovereign nations of Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Russia, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine, and Uzbekistan; and

    (3) the term ‘eligible independent states and Baltic scientists’ means aliens–

    (A) who are nationals of any of the independent states of the former Soviet Union or the Baltic states; and

    (B) who are scientists or engineers who have expertise in nuclear, chemical, biological or other high technology fields or who are working on nuclear, chemical, biological or other high-technology defense projects, as defined by the Attorney General.

    SEC. 3. WAIVER OF JOB OFFER REQUIREMENT.

    The requirement in section 203(b)(2)(A) of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1153(b)(2)(A)) that an alien’s services in the sciences, arts, or business be sought by an employer in the United States shall not apply to any eligible independent states or Baltic scientist who is applying for admission to the United States for permanent residence in accordance with that section.

    SEC. 4. CLASSIFICATION OF INDEPENDENT STATES SCIENTISTS AS HAVING EXCEPTIONAL ABILITY.

    (a) IN GENERAL- The Attorney General shall designate a class of eligible independent states and Baltic scientists, based on their level of expertise, as aliens who possess ‘exceptional ability in the sciences’, for purposes of section 203(b)(2)(A) of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1153(b)(2)(A)), whether or not such scientists possess advanced degrees.

    (b) REGULATIONS- The Attorney General shall prescribe regulations to carry out subsection (a).

    (c) LIMITATION- Not more than 750 eligible independent states and Baltic scientists (excluding spouses and children if accompanying or following to join) within the class designated under subsection (a) may be allotted visas under section 203(b)(2)(A) of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1153(b)(2)(A)).

    (d) TERMINATION- The authority of subsection (a) shall terminate 4 years after the date of enactment of this Act.

    Speaker of the House of Representatives.

    Vice President of the United States and

    President of the Senate.

    zamiast dopiero w 1992 University of Rochester zaoferowal mi jedynie wize studecka F-1
    Znalazlem sie tam tez z powodu mozliwego sabotazu przeprowadzenia egazminu TOEFL w centrum testujacym
    w Warszawie w 1990 tzn. czesci listening co tez uszkodziilo moje wyniki GRE i opoznilo wyjazd do USA o okragly rok.
    Psychologicznie w ten sposob obnizono mi zarowno General Test jak i Subject Test z Fizyki.
    Doprowadzilo to ze przez rok musialem byc doktorantem w Instytucie Polskiej Akademii Nauk
    ktora moim zdaniem jako odpowiednik sowieckich tworow naukowych powinna byc zlikwidowana.

    3) W 1997 Lousiana State University obiecla mi sponsorowanie Zielonej Karty. zamiast po roku nie przedluzyl mi
    nieformalnie obiecanego dlugotrwalego kontraktu potrzebnego do Stalego Pobytu
    co spowodowalo ze musialem z tona dobytku przeprowadzic sie
    chwilowo do Polski uciekajac przed prawem imigracyjnym USA.

    4) Moja wycieczka w 2007 na konferencje naukowa w Calgary w Kanadzie po kontrakcie z Utah State University formalnie na wizie H1B
    okazala sie pulapka sprawdzajaca moja przeterminowana w 1997 wize F-1 gdzie zostalem systuacyjnie
    przezwany szeregowcem NATO ciezkimi warunkami obozu deportacyjnego we Florence Arizona gdzie mnie przetrzymywano.
    Przetrzymywaniem tez zablokowano mnie na dwa miesiace od prywatnej pracy naukowej w Stanie Utah.
    Podczas kiedy profesorowie z panstwowych uczelni byli na konferencji ja przez telefon wiezienny pro bono
    obserwowalem proces wylaczania telefonu i swiatla w mojej fimie z powodu zablokowania od zaplacenia
    rachunkow za telefon.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: