Hartman przekroczył granicę akademickiej debaty

M. Piłka: Fritzl realizował to, co proponuje Hartman

onet.pl

Konserwatyści oburzeni apelem prof. Jana Hartmana o rozpoczęcie dyskusji nt. legalizacji kazirodztwa zasypali Uniwersytet Jagielloński 15 tys. żądań o „wyciągnięcie surowych konsekwencji” wobec niego. Z kolei bliski PiS-owi polityk Marian Piłka promuje w sieci grafikę zestawiającą Hartmana z Josefem Fritzlem, na której filozof z UJ jest „teoretykiem”, a austriacki pedofil „praktykiem”. Hartman zapewnia jednak: – Związki kazirodcze mnie odstręczają……

Obok bardzo licznych krytyków prof. Hartman ma też i obrońców. Ponad 600 osób wsparło stronę na FB „Nie dla nagonki na prof. Jana Hartmana”. – Kolejny atak niszczycielskiej siły? Ignorancji? Pruderii? Katolicka wyrozumiałość i otwartość? – tak tam oceniane są protesty wysyłane do rektora UJ i żądania usunięcia wykładowcy z tej uczelni.

Marian Piłka mówi jednak twardo: – Hartman przekroczył granicę akademickiej debaty. I to nie po raz pierwszy.

Na takie zarzuty prof. Hartman odpowiadał w rozmowie z Onetem: – Ja po prostu mam życiową misję: jestem filozofem. I z tego tytułu mam wiele nieprzyjemności. Przy zachowaniu wszystkich proporcji wszyscy wielcy filozofowie, którzy nadstawiali karku – Arystoteles, Platon, Sokrates – doświadczali rozmaitych przykrości. Ja też muszę zapłacić cenę za bycie filozofem w życiu publicznym.

Skomentuj

