Barbara Kudrycka na kolejną kadencję została ministrem nauki i szkolnictwa wyższego

Barbara Kudrycka ponownie ministrem nauki i szkolnictwa

GW

Potwierdziły się prognozy. Barbara Kudrycka na kolejną kadencję została ministrem nauki i szkolnictwa wyższego
Rozmowa z minister nauki

Już przed dwoma tygodniami tygodnik „Polityka” opublikował swój ranking ministrów, zdobyła w nim pani dobrą ocenę. Z drugiej strony – ze zmianami na uczelniach wiążą się niepokoje środowiska akademickiego. Jaki kurs obierze pani tym razem na kolejne cztery lata?

– Miniona kadencja była czasem bardzo intensywnej pracy nad reformowaniem nauki i szkolnictwa wyższego. Zawsze, gdy ograniczane są jakiekolwiek przywileje i nakładane dodatkowe obowiązki – część środowiska wyraża niezadowolenie. Ale reformy były konieczne, bowiem dotychczasowy system był zbyt archaiczny. Kolejna kadencja będzie czasem wdrażania zmian, które wypracowaliśmy z tak dużym zaangażowaniem środowiska akademickiego i studenckiego. To będzie czas wnikliwych analiz – musimy mieć pewność, że nowe zapisy prawne są odpowiednio wcielane w życie i przynoszą oczekiwane efekty. W przypadku tak szerokich reform także szlifowanie nowego prawa jest naturalne i konieczne……

Barbara Kudrycka pozostanie na czele resortu nauki i szkolnictwa wyższego

PAP-Nauka w Polsce

Jedna odpowiedź

  1. Nalezy calkowicie zreformowac system. System Polski to system Pruski i Rosyjski gdzie Profesor to urzednik panstwowy i policjant naukowy, to system obcy I Rzeczypospolitej system wyindukowany
    totalitarzmem Kaizerow na Pilsudskim i absorpcyzmem carow do rewolucji. System silnej zaleznosci nizszego pracownika naukowego przez wyzszego. Nalezy przede wszystkim zlikwidowac Pruska mature jako bariere wolnego wstepu na wyzsze uczelnie oraz jej religijno-erotyczna atmosfere stanow USA powiazana ze studniowka. W szkolach publicznych dla biednych nalezy zlikwidowac zbedne przedmioty kojarzone z ZSSR i sluzba wojskowa i partia komunistyczna jak WF wychowanie muzyczne, plastyczne etc. Uczniowie te zdolnosci moga rozwijac prywatnie i za wlasne pieniadze nie narzucajac innym atmosfery wojskowosci w szkole na wzor USA i ZSSR z okresu zimej wojny. Oszczednosci nalezy przeznaczyc na program komputer, internet i dostep do wszystkich ksiazek i publikacji on-line dla kazdego ucznia. Uczniowie nauk scislych musza miec dostep do superkomputerow tak aby rozwiazywac nawet znane i proste problemy wieka moca komputerowa i rozdzielczoscia by je lepiej rozumiec. Uczelnie publiczne musza zlikwidowac atmosfere egzaminow wstepnych na rzecz adaptacyjnego pierwszego roku na ktorym student podobnie jak w USA nie musi nawet precyzowac scisle kierunku studiow a moze studiowac zlepek przedmiotow z wielu wydzialow. Przede wszystkim nalezy zlikwidowac wojskowo-dowodczy TYTUL Profesora (nota bene generala armii sowieckiej w graniturze w okresie PRL) jako bariere w uzyskaniu stanowiska Profesora, nostryfikacje dyplomow z krajow Unii i USA oraz bezsensona habilitacje blokujaca naukowcow i posiadaczy lepszych dyplomow zza granicy. Nalezy przeprowadzic calkowita lustracje. Osoby pracujace w okresie kiedy uczelnie zwalnialy ze sluzby robiac studia praca niewolnicza dla ZSSR nie moga pracowac w instytucja panstwowych RP a wszystkie tytuly i stopnie naukowe wlacznie z magistrem z tego okresu musza byc uniewaznione jako wymuszone wojskiem sowieckim.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: