Czy zagraniczni studenci zrekompensują koszty promocji uczelni ?

Uczelnie kuszą za granicą

Rz

Obcokrajowcy mają pomóc przetrwać niż demograficzny i dać zarobić…

– Nasze uczelnie starają się być obecne na targach edukacyjnych w różnych krajach, ale przede wszystkim poszukują studentów na Ukrainie – potwierdza Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, która wraz z Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich od 2005 r. prowadzi program promujący uczelnie za granicą „Study in Poland”.

Jednak zagraniczne targi to kosztowna promocja. Wyjazd jednego pracownika uczelni może kosztować ok. 8 – 15 tys. zł. Za stoisko na Ukrainie płaci się ok. 1 tys. euro.

W tym roku po raz pierwszy, po interwencji rektorów, zagraniczną promocję wspiera finansowo Ministerstwo Nauki. Przeznaczyło 350 tys. zł m.in. na wyjazdy na dwie międzynarodowe imprezy konferencyjno-targowe: w Vancouver i Kopenhadze.

Poza tym resort zdecydował, że będzie koordynator międzynarodowej promocji, i wyznaczył do tego zadania Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

Same uczelnie mają też inne pomysły, np. angażują zagraniczne agencje rekrutacyjne, które poszukują kandydatów…

Advertisements

Jedna odpowiedź

  1. ‚Wyjazd jednego pracownika uczelni może kosztować ok. 8 – 15 tys. zł. ‚ a ilu studentów za tą kwotę można pozyskać ? i jaki z tego będzie pożytek ?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: