Rząd zagwarantował wzrost nakładów na naukę i szkolnictwo wyższe

Rząd zagwarantował wzrost nakładów na naukę i szkolnictwo wyższe

serwis MNiSW

Ponad 9 procent więcej na naukę w budżecie krajowym i 230 mln na dotację projakościową dla uczelni to najważniejsze dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego decyzje budżetowe na rok 2012 przyjęte dziś przez Radę Ministrów.

– To budżet inteligentnego rozwoju w czasie fundamentalnych zmian w nauce i szkolnictwie wyższym – powiedziała prof. Barbara Kudrycka, minister nauki i szkolnictwa wyższego….

….Wzrost nakładów na naukę zagwarantowany został także w latach kolejnych. W przyjętym przez rząd Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2011-2014 założono coroczny wzrost nakładów budżetu krajowego (tj. z wyłączeniem środków na współfinansowanie i finansowanie programów operacyjnych UE) na naukę w wysokości 8%.

Reklamy

Komentarze 4

  1. Obiecywanie i hipokryzja do kwadratu, w tym kraju naukowiec i dydaktyk zawsze będzie finansowo na dnie, nigdy nie będzie lepiej. Kraj zadłużony, brakuje pieniędzy na wszystko, ZUS upada, olbrzymi deficyt, na pewno nie będzie wystarczających środków na badania, nie mówiąc już o najniższych w Europie wynagrodzeniach dla naukowców.

    Uciekajcie młodzi, póki jeszcze możecie. Inaczej będziecie tanimi podatnikami, których główną funkcją jest płacenie podatku przez całe życie. Też byłem absolwentem z głową nabitą ideałami i pracowałem za kilkaset złotych, myśląc, że przeżyję o wodzie i czerstwym chlebie. Przeżyłem, ale słono za to zapłaciłem. Mojej młodości nie ma, to była walka o przetrwanie. Ten kraj zawsze niszczy uczciwych i ciężko pracujących.

  2. stara Karta Oceny Nauczyciela Akademickiego sKONA jest jedynie po to by nie wykazać gdzie giną pieniądze na polską nAUKĘ. Jedynie Eknonomiczna Karta Oceny Nauczyciela Akademickiego eKONA czyli ocena produktywności wględem pensji (i sumy pobranych pieniędzy na zaplecze naukowe) może uzdrowić BADANIA NAUKOWE i wprowadzić ich sens.
    Teraz w czasie TOTALITARYZMU PO buduje się naukę jak za czasów Socjalistycznego Totalitaryzmu czyli wyznacza się z góry (tzn kilku bożków dawniej PRL-u a teraz PO? ) wyznacza Narodowe (KTO IM DAŁ PRAWO używania słowa NARODOWE) instytuty czy ośrodki badań (analogia do CEMI które rozłożyło polską elektronikę).
    Studenci, doktoranci i młodzi doktorzy przyjrzyjcie się analizom na temat produktywności i efektywności naukowej bo ktoś chce Was zrobić w balona i robi to od wielu lat, zwróćcie uwagę jak zależy IQ i wydajność pracy od wieku.
    Dlaczego w kraju o wysokich indeksach demokracji młodzi ludzie po studiach zarabiają tyle by utrzymać siebie i rodzinę a z POlski młodzi wyjeżdżają by budować inne kraje. W POlsce chełpimy się DEMOKRACJĄ, choć indeks demokracji jest niewiele wyższy niż w Rosji!!!. Totalitaryzmem (nawet w wersji PO) nie zbuduje się zdrowego społeczeństwa które wytworzy dobro do podziału. IQ profesorów w PL najczęściej po 60-ce jest poniżej 120 a młodych absolwentów uczelni technicznych powyżej 100 , czy jeden profesor jest cenniejszy od kilku absolwentów?. Profesorze gdy oni nie wytworzą dobra to TOBIE nie będzie co dać.
    Jedynie ZWIĘKSZANIE EFEKTYWNOŚCI DEMOKRACJI szczególnie w NAUCE (powinna świecić przykładem) da szansę, że praca wykształconych naukowców nie będzie szła na marne i każdy szukający PRAWDY człowiek NAUKI będzie mógł wreszcie założyć rodzinę. Teraz mogą sobie na to pozwolić pozoranci nAUKI. Ile pieniędzy można by zaoszczędzić likwidując Narodowe :))) Centra Oceny a wprowadzić ocenę dofinansowania priorytetowych badań przez wszystkich nauczycieli akademickich. Dzięki temu :
    1. Każdy nauczyciel akademicki by wiedział jakie tematy są na topie.
    2. Jeśli ocenił by pracę źle, a wykorzystał by ten temat dla swoich znajomych, to byłoby wielu świadków, że temat został skradziony. Teraz wie o tym jedynie jedna może dwie osoby.
    3. Wiedząc kto czym się aktualnie zajmuje szybko nastąpiła by reaorganizacja badań naukowych (tzw. samoorganizacja) i tworzenie EFEKTYWNYCH INSTYTUTÓW w oparciu o ludzi a nie sprzęt.

  3. Powiedzcie jaka jest różnica pomiędzy:
    1.Naukowcem który dostanie np. 1000 000 zł (milion złotych) na aparaturę i publikuje 5 publikacji rocznie o niewysokim indeksie Hirscha.
    a
    2. Naukowcem który z braku środków na życie dla rodziny, w jakimś sklepie ukradnie produktów za np. 100 000 zł i zostanie złapany.

  4. dokończenie :
    a załóżmy, że w drugim przypadku ten biedny naukowiec też publikuje 5 publikacji rocznie o takim samym indeksie Hirscha.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: