Podwyżki dla nauczycieli akademickich

Rząd: podwyżki dla nauczycieli akademickich

Dziennik Gazeta Prawna

W 2013 roku rząd wyda więcej pieniędzy na wynagrodzenia nauczycieli akademickich. Taką deklarację złożyła wczoraj w Senacie minister nauki i szkolnictwa wyższego.

 

 

Odpowiedzi: 6

  1. Takie deklaracje podwyzek i ciagle obiecanki, ze kiedys a i tak nie spelnione, jako kielbase wyborcza znamy zawsze przed wyborami, zwlaszcza Tuska ekipa…

  2. Przez ponad 10 lat wierzyłam w naukę, jek ideały, wiedzę, etykę badań, wkład w rozwój społeczeństwa. Przez te wszystkei lata jak inni pracownicy akademiccy naiwnie wierzyłam, że będzie lepiej w systemei wynagrodzeń na uczelniach. I to był błąd. Uzyskałam stopień doktora, napisałem okołu 100 publikacji, książki, itp. To wszystko za minimalną płącę w uczelni wyższej, która pozwalała i nadal pozwala tylko na to, aby nie umrzeć z głodu. Nie stać mnie było na założenie rodziny, teraz na to już za późno. Straciałam najlepsze lata, żyjąć na granicy ubóstwa, często z własnej kieszeni płacąc za konferencje i publikacje. W tym kraju bycie uczciwym naukowcem to pewna forma samounicestwienia bez żadnych perspektyw, że kiedyś będzie lepiej. To jedna wielka fikcja i ostrzeżenie dla młodych. Bądzicie rozsądni i nie wierzcie w obietnice.

  3. Moje pokolenie jest już stracone, dało się po 1990 roku ommić kłamstwami. W czasie, gdy inni wyjeżdżali, ‚robili business’, lub po prostu oszukiwali i kombinowali na wszystkim, my naukowcy-naiwniacy wierzyliśmy, że kiedyś w końcu to się odwróci, że tak byc nie może, że uczciwość i pracowitość wygra. Tak, oczywiście wygrała, tyle, że było to prawie samounicestwienie bytowe. Zgodnie z informacją z ZUS – po 60 przewidywana emerytura to niecałe 700 złotych, czyli 150 euro, czyli śmierć głodowa. To kraj jednej wielkiej fikcji, złudnych nadziei, odwiecznego oczekiwania, że będzie lepiej, kraj niespełnionych obietnic, w którym jednostka prawa nie ma racji bytu.

  4. Jedyny sposób załatwienie sprawy: strajk w październiku 2011. RAZEM!

  5. Zgadzam się całkowicie z TM.
    Publikacje na temat Produktywności Naukowej wskazują, że jednak pieniądze gdzieś grzęzną,
    i stara Karta Oceny Nauczyciela Akademickiego sKONA jest jedynie po to by nie wykazać gdzie giną pieniądze na polską nAUKĘ. Jedynie Eknonomiczna Karta Oceny Nauczyciela Akademickiego eKONA czyli ocena produktywności wględem pensji (i sumy pobranych pieniędzy na zaplecze naukowe) może uzdrowić BADANIA NAUKOWE i wprowadzić ich sens.
    Teraz w czasie TOTALITARYZMU PO buduje się naukę jak za czasów Socjalistycznego Totalitaryzmu czyli wyznacza się z góry (tzn kilku bożków dawniej PRL-u a teraz PO? ) wyznacza Narodowe (KTO IM DAŁ PRAWO używania słowa NARODOWE) instytuty czy ośrodki badań (analogia do CEMI które rozłożyło polską elektronikę).
    Studenci, doktoranci i młodzi doktorzy przyjżyjcie się analizom na temat produktywności i efektywności naukowej bo ktoś chce Was zrobić w balona i robi to od wielu lat, zróćcie uwagę jak zależy IQ i wydajność pracy od wieku.
    Dlaczego w kraju o wysokich indeksach demokracji młodzi ludzie po studiach zarabiają tyle by utrzmać siebie i rodzinę a w POlsce chełpimy się DEMOKRACJĄ, choć indeks demokracji jest niewiele wyższy niż w Rosji!!! a młodzi wyjeżdżają by budować inne kraje. Totalitaryzmem (nawet w wersji PO) nie zbuduje się zdrowego społeczeństwa które wytworzy dobro do podziału. IQ profesorów w PL najczęściej po 60-ce jest 100 , czy jeden profesor jest cenniejszy od kilku absolwentów?. Profesorze gdy oni nie wytworzą dobra to TOBIE nie będzie co dać.
    Jedynie ZWIĘKSZANIE EFEKTYWNOŚCI DEMOKRACJI szczególnie w NAUCE (powinna świecić przykładem) da szansę, że praca wykształconych naukowców nie będzie szła na marne i każdy szukający PRAWDY człowiek NAUKI będzie mógł wreszcie założyć rodzinę. Teraz mogą sobie na to pozwolić pozoranci nAUKI. Ile pieniędzy można by zaoszczędzić likwidując Narodowe :))) Centra Oceny a wprowadzić ocenę dofinansowania priorytetowych badań przez wszystkich nauczycieli akademickich. Dzięki temu :
    1. Każdy nauczyciel akademicki by wiedział jakie tematy są na topie.
    2. Jeśli ocenił by pracę źle, a wykorzystał by ten temat dla swoich znajomych, to byłoby wielu świadków, że temat został skradziony. Teraz wie otym jedynie jedna może dwie osoby.
    3. Wiedząc kto czym się aktualnie zajmuje szybko nastąpiła by reaorganizacja badań naukowych (tzw. samoorganizacja) i tworzenie EFEKTYWNYCH INSTYTUTÓW w oparciu o ludzi a nie sprzęt.
    Ale tego niestety nie lubią politycy (tyle może umyknąć im KASY) i obce organizacje bo władza wymyka się im z pod kontroli.
    Jak łatwo jest teraz kierować z zewnątrz przez obce organizacje Polską, wystarczy wpłynąć jedynie na kilka osób, a będzie jeszcze łatwiej dzięki nowym inwigilacyjnym technologiom jak EFI.

  6. Poprawka bo Soft wyciął tekst pomiędzy znakiem mniejszy a większy.
    IQ profesorów w PL najczęściej po 60-ce jest ponizej 120 a może i 100, a IQ młodych absolwentów uczelni technicznych powyzej 100 , czy jeden profesor jest cenniejszy od kilku absolwentów?. Profesorze gdy oni nie wytworzą dobra to TOBIE nie będzie co dać. Ucz ich wiedzy a nie wiadomości, wiadomości to teraz są w Wikipedii.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: