Model biznesowy w nauce
FA 2/2011
Nauką powinni zarządzać ludzie znający proces zarządzania i rozumiejący specyfikę nauki. Profesjonalni menedżerowie patrzą w inny sposób na rzeczywistość i kształtują ją tak, żeby odnieść sukces rynkowy. Są więc w stanie ocenić przydatność konkretnych osób, zdarzeń i zachowań dla powodzenia organizacji. W nauce takie spojrzenie jest nieobecne: polska nauka kieruje się prywatnymi zyskami, obawami przed konkurencją, nie rozumie mechanizmów rynkowych. Aby uzyskać realny wpływ na motywowanie pracowników do awansowania i wzmacniania zaangażowania w naukę, niezbędne jest wprowadzenie na uczelnie transparentnego zarządzania kadrami według modelu biznesowego, który daje narzędzia realnego doboru pracowników na podstawie kompetencji, motywowania ich do pracy, dyscyplinowania oraz selekcji. Mogą to zrobić tylko ludzie znający funkcjonowanie biznesu.
Filed under: Przegląd prasy |
Skomentuj