Reforma nauki. Profesor od 9 do 17

Reforma nauki. Profesor od 9 do 17

GW

3 proc. PKB na naukę to konieczność. Ale ja bym ich od razu nie dawał, bo te pieniądze się natychmiast rozpłyną. Postawiłbym warunek: wraz ze zmianami w nauce będziemy stopniowo zwiększać finansowanie…Tak jest w jakiejś mierze też z naukowcami. Mają bezpieczne państwowe etaty, które dają im ubezpieczenia, prestiż i pozycję. Jeśli dorabiają, ucząc prywatnie, to w znacznej mierze dzięki pozycji, która wynika z pracy na renomowanej uczelni….Podoba mi się w tej reformie znacznie więcej. Pozytywne jest odmłodzenie kadry. W Polsce mamy gerontokrację. Podoba mi się uwzględnianie ocen studentów w ogólnej ocenie profesora. To jest ważne! W Ameryce każda uczelnia ustala, jak pracownik będzie oceniany. Kryteria są jasne, np. jakość wykładu, dostępność dla studentów. Te oceny traktuje się poważnie…..Ja bym taką radę rozwiązał. Bo to znaczy, że ci ludzie to, co jest głównym zadaniem nauki akademickiej – czyli jak najlepsze kształcenie studentów – po prostu mają w nosie.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: