Polska szkoła nie wie, jak rozwinąć u ucznia odwagę myślenia

Odwróćmy uczniów od tablicy

Rz

Dzieci w Polsce mają problem z wyrażaniem własnego zdania – mówi dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych…

W raporcie PISA czytamy, że polska szkoła nie wie, jak rozwinąć u ucznia odwagę myślenia, która jest niezbędna, by zmierzyć się z realnymi problemami. Szkoła wyrabia nawyki, ale powinna też uczyć odchodzenia od schematów. Skąd takie wnioski?

Wiele zadań w badaniu PISA oczekuje od ucznia odejścia od schematycznego podejścia, wymaga własnego wkładu ucznia. Skoro odsetek uczniów u dobrymi wynikami nas nie satysfakcjonuje, to znaczy, że szkoła generalnie nie bardzo sobie z tym radzi.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: