Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego 2010-20 – projekt środowiskowy

„Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego 2010-20 – projekt środowiskowy”,

KRASP

 

Przedsięwzięcie pn. Opracowanie dokumentu pt.:
„PROJEKT STRATEGII ROZWOJU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO DO 2020 R.”

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią opracowanie pt.

„Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego 2010-20 – projekt środowiskowy”,

zostanie przedstawione publicznie w dniu 2 grudnia 2009 r. w Uniwersytecie Warszawskim

———

Komitet Sterujący, nadzorujący działania mające na celu opracowanie projektu Strategii rozwoju szkolnictwa wyższego 2010-2020, realizowane w imieniu konsorcjum KRASP (KRePSZ)-FRP-KRZaSP, przez Fundację Rektorów Polskich (FRP) wspólnie z organizacjami i instytucjami partnerskimi, obradując pod przewodnictwem Przewodniczącej KRASP prof. Katarzyny Chałasińskiej-Macukow, z udziałem przedstawicieli pozostałych konsorcjantów:

• Przewodniczącego KRZaSP – prof. Waldemara Tłokińskiego

• Przewodniczącego KRePSZ – prof. Andrzeja Kolasę

• Przewodniczącego Rady FRP- prof. Włodzimierza Siwińskiego,

po zapoznaniu się z projektem Strategii przedłożonym przez prof. J. Woźnickiego w imieniu realizatorów przedsięwzięcia, postanawia przyjąć ten projekt jako opracowanie spełniające wymagania i kryteria metodologiczne, merytoryczne i profesjonalne.

Komitet Sterujący uznaje tym samym, zadanie postawione FRP przez konsorcjantów za wykonane. Komitet stwierdza, że opracowanie pt.: „Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego 2010-20 – projekt środowiskowy” oraz towarzyszące mu wydawnictwo pt: „Polskie szkolnictwo wyższe – stan, uwarunkowania, perspektywy” powinny zostać przedstawione publicznie i skierowane pod debatę społeczną, prowadzoną z udziałem m.in. środowisk akademickich i zewnętrznych interesariuszy uczelni. Wyniki tej debaty powinny zostać podsumowane w osobnym opracowaniu przygotowanym przez FRP i przedłożonym Komitetowi Sterującemu…

Komitet Sterujący dziękuje uczelniom, które wsparły finansowo opracowanie projektu Strategii, instytucjom i organizacjom, których członkowie lub przedstawiciele wzięli udział w pracach, a w tym m.in. RGSW, PKA, ISW, ZBP, oraz tym podmiotom, które wsparły przedsięwzięcie merytorycznie, materialnie lub organizacyjnie, a w tym UW, UJ i UAM, a także partnerom Strategicznym FRP-ISW: UNESCO-Cepes, KIG, PKN ORLEN i Telekomunikacji Polskiej.

 

Jedna odpowiedź

  1. Z moich badań i doświadczeń własnych wynika, że prace w zakresie rozwóju szkolnictwa wyższego wymagają podejścia systemowego, a przygotowanie programu jego rozwoju znajomości techniki budowania Programów Ramowych Rozpowszechniania Wiedzy oraz budowania Makrosystemów Innowacji Opartej na Wiedzy. Obszary tworzenia i rozpowszechniania idei, tworzenia priorytetów (mapy drogowe, matryce, akcje kluczowe, programy horyzontalne), implementyzacji idei, budowania strategii, zarządzania kapitałem ludzkim i organizacjami tranformacyjnymi tworzą zintegrowany interaktywny system rozpowszechniania wiedzy, który powinien być zarządzany za pomocą Partnership Programu tworzonego przez krajowych Przywódców Transformacyjnych.
    Strategia stanowi tylko jeden z 5 istotnych elementów Programu Ramowego Rozpowszechniania Wiedzy i nie można jej rozpatrywać w oderwaniu od pozostałych elementów.
    Myślę, że powinniśmy także podjąć uczciwą merytorycznaą dyskusję na temat roli znaczenia regulatora publicznego i komercyjnego układu napędowego Innowacyjnej Gospodarki Kraju przy realizacji programów publicznych, komercyjnych i publiczno-prywatnych w odniesieniu do szkół państwowych i prywatnych przed wprowadzeniem częściowej odpłatności przez studentów w szkołach publicznych.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: