Nie chcą studiować nawet za pieniądze

UJ: Kierunki zamawiane czekają na chętnych

GW

Ponad 200 wolnych miejsc zostało na Uniwersytecie Jagiellońskim po skończonej rekrutacji na tzw. kierunki zamawiane. Do studiowania przedmiotów ścisłych młodych ludzi nie skusiło nawet tysiąc złotych miesięcznego stypendium.

Profesor Jerzy Szwed z Instytutu Fizyki, jeden z autorów projektu, dzięki któremu uczelnia dostała ministerialne pieniądze na otwarcie kierunków zamawianych, nie kryje rozczarowania. Na matematyce zostało 76 wolnych miejsc, na ochronie środowiska – 71, informatyce – 21. – To pokazuje, że do zachęcenia ludzi do studiowania przedmiotów ścisłych nie wystarczy młodym ludziom zapłacić. Pracę nad nimi trzeba zacząć już w gimnazjum. To wtedy rodzą się w uczniach zainteresowania, które można rozwijać lub do nich skutecznie zniechęcić. Szkoła zazwyczaj robi to drugie – uważa Szwed.

Jedna odpowiedź

  1. A co to juz koniec rekrutacji? Na mojej uczelni jeden z kierunkow zamawianych zamknal rekrutacje w polowie pazdziernika. Swoja droga ciekawie jak w porownaniu do zeszlego roku…
    A jak im sie nie uda zapelnic to moga byc spokojni, ze w przyszlym roku kasy nie dostana:] widac sa lepsi. a serio moze to strach przed nieukonczeniem studiow?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: