Komunikacja sądu z obywatelami

E-mail wciąż nieznany polskim sądom

Takie wrażenie można odnieść czytając raport Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (HFPC), która sprawdziła w jaki sposób Polacy mogą komunikować się z sądami. Pracownicy sądów jeśli nawet odpowiedzą na e-mail, nie zawsze robią to przejrzyście i nie zawsze dbają o formy grzecznościowe. Problemem jest też dostępność e-wokand

Raport HFPC możemy znaleźć na stronach fundacji. Obejmuje on również inne formy kontaktu z sądami, w tym kontakt osobisty, dostępność ulotek, analizę pism sądowych, przystosowanie budynku do potrzeb niepełnosprawnych i in.

W podsumowaniu autorzy raportu stwierdzają jednak, że najgorzej wypadają polskie sądy w obszarze komunikacji elektronicznej z obywatelem. Zdaniem HFPC sądy powinny bardziej zadbać o wyznaczenie osób odpowiedzialnych za kontakt z obywatelami oraz o wyposażenie tych osób w odpowiednią wiedzę. Na zmiany zapewne przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale byłoby dobrze, gdyby osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie sądów przeczytały raport HFPC.

Jedna odpowiedź

  1. Szkoda, ze do tej pory HFPC nie przeprowadzila badań nad komunikacją uczelni z obywatelami. Tam się takiego sposobu uczą także sędziowie wiec trudno się dziwić skoro się tak dobrze takiego komunikowania na uczelniach nauczyli.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: