Uczelnie nie chcą mieć u siebie przestępców
Polska – Gazeta Krakowska
Coraz więcej studentów ma kłopoty z prawem. Czekają ich postępowania dyscyplinarne.
Uczelnie nie są obojętne wobec tych, którzy mają problemy z prawem. Przeciw przestępcom toczą się postępowania dyscyplinarne. Na UJ w ciągu ostatnich pięciu lat takich spraw było 59. Najwięcej, bo aż 24, toczyło się w roku akademickim 2005/2006. Od początku tego wszczęto już trzy.
Na UJ najczęściej zdarzają się plagiaty i fałszowanie dokumentów.
Wzrostu przestępczości wśród studentów nikt w ostatnich latach w Polsce dokładnie nie badał.
– Socjologia edukacji nie jest modna – stwierdza prof. Flis. Przyznaje jednak, że to zauważalne zjawisko.
Według niej, jedną z jego przyczyn jest… boom edukacyjny, który zaczął się po 1989 roku. Dawniej studia były czymś elitarnym, teraz praktycznie każdy może mieć w ręku indeks wyższej uczelni.
W tym osoby, które nie zawahają się przed popełnieniem nawet najgorszych czynów.
Prof. Maria Flis zwraca uwagę na jeszcze jeden problem, z jakim borykają się szkoły wyższe. To znieczulica i brak reakcji ze strony innych.
Złoczyńcy
Grudzień 2008 – Marek K., student chemii UJ, skazany na 25 lat więzienia za zabójstwo Marty Bryły.
Listopad 2008 – Jarosław J., student prawa UJ, atakuje nożem innego studenta.
Grudzień 2007 – rzecznik dyscyplinarny UJ wszczyna postępowanie przeciw Jakubowi T. z samorządu studenckiego, podejrzewanemu m.in. o przekręty finansowe.
Listopad 2006 – czterech studentów pielęgniarstwa UJ relegowanych po tym, jak urządzili sobie sesję zdjęciową z nagą 88-letnią mieszkanką domu pomocy społecznej.
Marzec 2006 – student Wydziału Ochrony Zdrowia UJ zawieszony po tym, gdy wziął udział w zabójstwie pracownika klubu Żaczek.
Filed under: Patologie akademickie, Przegląd prasy | Tagged: prawo, przestępcy, uczelnie, UJ, znieczulica, złoczyńcy |
A co z pracownikami ? Ryba psuje się od głowy . Iluz to zdemoralizowanych pracowników zatrudniają uczelnie ? Ilu plagiatorów ? Ilu wieloetatowców pozorujących badania czy dydaktykę ? Ilu TW ?
[…] 10 wybranych cech do komentowania i uzupełnienia […]